ניהול ועד בית חיצוני

ניהול ועד בית

אחת המשימות היותר מאתגרות של כל בניין היא ניהול ותחזוקה שוטפת של הבניין. האחראים לנושא זה יהיה ועד הבית. ועד הבית נבחר על ידי הדיירים בפגישה רשמית ובהצבעת הרוב. במידה ואין הסכמה לגבי ועד הבית או שרוב הדיירים אינם מרוצים מניהול ועד הבית הרי שניתן לעשות הפיכה ולהצביע למישהו אחר לניהול ועד הבית או כאמור להעביר את העבודה לחברה חיצונית.

מה כולל ניהול ועד בית חיצוני?

ועד הבית צרי לדאוג לתחזוקה השוטפת של הבניין בכל הכרוך בכך. החל מהזמנת אנשי מקצוע לניקיון ותחזוקה השוטפת של הבניין, דרך מוקד לפניות הדיירים לגבי ליקויים ותקלות שונות ודאגה לסדרן, ניהול חשבוניות ותקבולים של חשבונות ועד הבית (חשבון חשמל של הבניין, עלויות עבור ניקיון, טיפול בתקלות, גינון, מצלמות אבטחה אם יש, טיפול במעלית אם יש וכו'). למעשה ככל שהבניינים יותר חדשים ומאובזרים כיום כך ההוצאות עולות וכך גם תחום האחראיות עולה. בין הדברים השונים עליהם אחראי ועד הבית הוא כמובן גביית כספי הוועד מהדיירים. הכספים הללו נכנסים לחשבון הוועד/קופת הוועד ובכסף הזה משתמשים כדי לשלם לחזקת האחזקה של הבניין או לחברת הניקיון ואנשי מקצוע נוספים לצרכי טיפול שונים.

מדוע לא כדאי לנהל ועד בית לבד?

מצד אחד להיות אחראי על ועד הבית מקנה לכם את השליטה על התחזוקה של הבניין והדיירים סומכים עליכם שתקבלו את ההחלטות הנכונות בשבילם לגבי התחזוקה השוטפת, שמירה על ניקיון הבניין, בטיחות המשתמשים בבניין ועוד. הבעיה היא שוועד הבית הופך לא פעם למוקד תלונות של דיירים גם על הבניין וגם על דיירים שונים (שכן יחסים בין הדיירים אינו תחום האחראיות של ועד הבית) וגם יש את העניין של סרבי תשלום. לעתים אנשים לא מוכנים להוסיף עוד כסף כשצריך וההוצאות גדלות או שאנשים עברו חודש קשה ואינם משלמים לוועד הבית וכו'. במקרים כאלה ואחרים יש לשוחח עם סרבן התשלום ולברר מהי הסיבה ואת כוונותיו לשאת בתשלום בהקדם. במידה ולא צריך לפנות לטיפול משפטי בנושא.

לסיכום ניהול ועד בית חיצוני עשוי להיות הפתרון הטוב ביותר לדיירי הבניין. גוף ניטרלי שמקבל את ההחלטות בצורה מקצועית, ללא אינטרסים אישיים, לא עושה איפה ואיפה בין הדיירים וכמובן שמוריד את הנטל ואי הנעימות מאחת המשפחות בבניין.

ניהול ועד בית חיצוני

ועד בית חיצוני

ניהול ועד בית חיצוני הוא משימה קשה. חשוב להיות מסוגל לנהל את הוועדה בצורה שתשיג את התוצאות הרצויות ובמקביל תהיה חסכונית.

לעתים קרובות בניין או מבנה יעסיק ועד בית חיצוני כאשר הם צריכים לבחון נושא מסוים או תחום התמחות מסוים. החברה לרוב מספקת להם את המשאבים הדרושים לעבודתם ולאחר מכן עוקבת אחר התקדמותם, אך אינה מתערבת בעבודתם.

מה זה ועד בית?

ועד בית הוא קבוצת אנשים שאחראית על ניהול בניין. הם אחראים על התפעול השוטף ויש להם תחומי אחריות רבים.

ועד הבית צריך לוודא שהמבנה בטוח, נקי ומתוחזק היטב. כמו כן, עליהם לדאוג לכל תיקון או שיפוץ שצריך לעשות בבניין.

ועד הבית מתכנס בדרך כלל אחת לחודש, אך הם יכולים להיפגש לעתים קרובות יותר אם יש עניינים דחופים לדיון או אם יש בעיות בבניין.

ועדי בתים קיימים כבר זמן מה והם שימשו כמשאב חיצוני למתן ייעוץ ותובנות לגבי החלטות חקיקה. בדרך כלל הם מורכבים ממומחים מהתעשייה הנידונה.

ניהול ועד בית הוא מושג די חדש, שכן הוא קיים רק 20 שנה בערך. זו לא משימה קשה אך דורשת ידע כיצד לנהל את ועד הבית, המורכב לרוב מחברים מהענף הנדון.

ועד בית הוא קבוצה של אנשים האחראים על ניהול ארגון חיצוני. ועדות אלו מורכבות בדרך כלל מחברים מארגון האם, והן פועלות יחד על מנת להבטיח שהארגון פועל בהתאם למטרותיו.

במקרים מסוימים, על ועד בית חיצוני עשוי להיות גם משימה לטפל בעניינים חיצוניים כגון כספים וסוגיות משפטיות.

 

 

 

 

השאירו פרטים ונדאג לקבלת הצעה אטרקטיבית עבורכם