איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות אינו תהליך פשוט. תחילה יש לאתר את האזור החשוד שהינו מקור הנזילה, ואז ניתן להשתמש במצלמה טרמית. אם לא, איתור הנזילה עלול להימשך שעות. השימוש במצלמה טרמית גם ידידותי לסביבה לאור העובדה שלא נעשה שימוש בכימיקלים או חומרים אחרים. כל מה שצריך הוא להזרים מים חמים. בואו נעמיק בנושא.

איתור נזילות

איתור נזילות במצלמה טרמית מהווה שיטה לא פולשנית לזיהוי נזילות במערכות שונות, כגון צנרת, מערכות אוורור ומערכות תעשייתיות. הדבר כרוך בשימוש במצלמות הדמיה טרמיות מיוחדות שמציגות הבדלי טמפרטורה על משטח. הפרשי טמפרטורה אלו יכולים להעיד על נוכחות של דליפה, אותה ניתן לתקן כדי למנוע נזק נוסף או אובדן אנרגיה.

כיצד פועלות מצלמות טרמיות?

מצלמות הדמיה טרמיות פועלות על ידי זיהוי קרינת האינפרה האדומה הנפלטת מעצמים והצגתה כתמונה טרמית. התמונה מציגה אזורים חמים וקרים כצבעים שונים, כאשר אזורים חמים יותר מופיעים כאדומים או צהובים ואזורים קרים יותר מופיעים בכחול או ירוק. כאשר קיימת נזילה, הטמפרטורה של האזור הסמוך לנזילה תהיה שונה מהאזור שמסביב, וכך נוצר הפרש טמפרטורה שניתן לראות בתמונה הטרמית. לכן, שלב מקדים באיתור נזילות מים מצריך חימום של המים בכל הבית. אם ישנה נזילה, החתימה של המים החמים הנוזלים החוצה מהצנרת תופיע במצלמה. הליך זה יכול להימשך גם 4 שעות או יותר אם הנזילה מוסתרת היטב.

איתור נזילות במצלמה טרמית

התקדמות טכנולוגית

טכנולוגיית הדמיה טרמית נמצאת בשימוש בתעשיית הבנייה והתחזוקה כבר עשרות שנים. היא הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות עקב התקדמות טכנולוגיית המצלמות וקלות השימוש במכשירי הדמיה טרמית ידניים. מצלמות הדמיה טרמיות זמינות כעת לרכישה או להשכרה, מה שמקל על קבלנים ובעלי בתים לזהות ולתקן נזילות בעצמם.

איתור נזילות במצלמה טרמית

אחד היתרונות העיקריים של איתור דליפות עם מצלמה טרמית הוא בכך שהוא מאפשר לטכנאים לאתר במהירות ובדייקנות נזילות, ללא צורך בגישה פיזית למוקד הנזילה. הדבר שימושי במיוחד באזורים שקשה להגיע אליהם או שמהווים סכנה, כגון גגות, עליות גג או חללי זחילה. מצלמות טרמיות יכולות לשמש גם בעת איתור נזילות מים בצנרת תת קרקעית או בתוך קירות, ללא צורך בחפירה או פירוק קירות.

איתור נזילות מים

יתרון נוסף של איתור דליפות הדמיה טרמית הוא בכך שהוא מאפשר לאינסטלטורים לבצע איתור נזילות מים ולתקנן לפני שהן הופכות לבעיות גדולות יותר. נזילות שלא מתגלות עלולות לגרום לנזק משמעותי למבנה או למערכת, ולהוביל לתיקונים יקרים. אינסטלטורים המאתרים נזילה באמצעות המצלמות הטרמיות שלהם, יכולים לחסוך לבעלי בתים, לחברות אחזקת מבנים ולעסקים כסף רב בכך שהצליחו למנוע גרימת נזק משמעותי בהרבה.

ידידותי לסביבה

איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית היא שיטה ידידותית יותר לסביבה בהשוואה לשיטות מסורתיות לאיתור נזילות, כגון איתור צינורות או בדיקת צבע. שיטות אלו דורשות לרוב שימוש בכימיקלים או חומרים אחרים העלולים להזיק לסביבה. מצלמה טרמית, לעומת זאת, אינה מצריכה שימוש בחומרים מזיקים כלשהם, והיא אינה פולשנית לחלוטין.

איתור מדויק של אזור הנזילה

כדי לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית, אינסטלטורים צריכים קודם כל לאתר את האזור שבו יש חשד לדליפה. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקה ויזואלית של האזור לאיתור סימני נזילה, כגון כתמי מים או עובש, או באמצעות שיטות אחרות כגון איתור נזילות אקוסטי או בדיקת לחץ. לאחר זיהוי האזור החשוד, הטכנאי ישתמש במצלמת הדמיה טרמית כדי לסרוק את פני השטח ולחפש הפרשי טמפרטורה, שעשויים להעיד על הימצאות דליפה.

איתור נזילות מים ותיקונן

אינסטלטור המאתר נזילות, ישתמש בתמונה הטרמית כדי לאתר את המיקום המדויק של הנזילה, ולקבוע את גודלה וחומרתה. לאחר זיהוי הנזילה, איש המקצוע יכול לתקן אותה באמצעות השיטות המתאימות, כגון תיקון או החלפת צינורות או אטמים.

שימוש במצלמה טרמית לפני רכישת דירה

מעבר דירה אינו תהליך פשוט, וההחלטה לרכוש דירה מעוררת אצל רבים חששות בגלל שמדובר בעסקה הגדולה ביותר בחייהם של רוב הרוכשים. כדי להבטיח כי אין בעיות משמעותיות עם דירה פוטנציאלית, במיוחד אם היא אינה חדשה, ישנם רוכשי דירות המבקשים בין השאר לבצע בדיקה עם מצלמה טרמית על כל קירות הבית, כדי לוודא שהצנרת תקינה ואין חשש מפני דליפות. תיקון שכזה עלול לעלות כסף רב, במיוחד אם מדובר בנזילה מתמשכת שהספיקה לגרום לנזק. איתור נזילות המים לא יביא בהכרח לביטול העסקה, אך כן עשוי להשפיע על מחירה, ויאפשר לרוכש הפוטנציאלי להתמקח עם המוכר.

היתרונות של איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית הוא כלי רב ערך לזיהוי ותיקון נזילות במערכות שונות. זהו הליך לא פולשני, ידידותי לסביבה, ויכול לחסוך לבעלי בתים ולעסקים כסף על ידי זיהוי ותיקון דליפות לפני שהן הופכות לבעיה גדולה יותר. עם הזמינות הגוברת של מצלמות הדמיה טרמית, כעת קל יותר מתמיד לקבלנים ולבעלי בתים להשתמש בטכנולוגיה זו כדי לזהות ולתקן דליפות בעצמם.

השאירו פרטים ונדאג לקבלת הצעה אטרקטיבית עבורכם