ייבוש תת ריצפתי

שירותי ייבוש תת ריצפתי

נזילה או הצפה עלולות לגרום לרטיבות שנלכדת מתחת לריצוף. מצב שכזה אינו בריא ומסכן את תשתיות הדירה. לאחר שאותרה הרטיבות יש לפעול במהירות לייבש את האזור כדי למנוע נזקים נוספים. במאמר זה נתייחס לשיטות פעולה שונות לייבוש תת רצפתי

מהו ייבוש תת ריצפתי?

ייבוש תת רצפתי הוא תהליך שמטרתו למנוע רטיבות מתחת לריצוף של הדירה או הבניין. הדבר נחוץ בדרך כלל לאחר שיטפון או דליפת מים, שהובילו להצטברות מים ברצפה. עודף לחות כזה עלול לגרום לנזק חמור ולייצר כר גידול לעובש ופטריות מזיקות אחרות. על מנת לבצע ייבוש תת ריצפתי יעיל, חשוב להשתמש בציוד ובטכניקות מיוחדות שיכולות להגיע לכל אזורי הריצוף, לחלץ את המים ולמנוע היווצרות לחות.

איך מאתרים רטיבות תת רצפתית?

ישנם מקרים בהם ניתן להבחין ההצטברות המים, אם יש סדקים המאפשרים למים לברוח. במצבים אחרים, הרטיבות תמצא דרכה לקירות ותתחיל לטפס כלפי מעלה ואז יופיעו סממני רטיבות בקיר התחתון. דרך נוספת של איתור נזילות מים וגילוי רטיבות תת רצפתית היא כאשר השכנים מלמטה מאתרים נזילה בתקרה שלהם ובאים להתלונן. דרך נוספת לגלות את הנזילה הנסתרת היא בעת קבלת חשבון מים מוגזם שמעיד על נזילה.

ייבוש תת ריצפתי

שיטות לייבוש תת ריצפתי

השיטה העתיקה ביותר בטיפול בסוג כזה של נזילה היא על ידי שחרור אריחי הרצפה באזור הרטיבות והמתנה עד ייבוש מלא של האזור באופן טבעי. תהליך שכזה עשוי להימשך שבועות ואף חודשים, תלוי בעונת השנה ובגודל האזור הנגוע.

אחת השיטות הנפוצות ביותר לייבוש תת רצפתי היא שימוש מכשירי שאיבה ומסירי לחות וייבוש. כמו כן ישנם מאווררים מיוחדים המשמשים להזרמת אוויר סביב האזור הפגוע ועוזרים לאדות את הלחות מתחת לריצוף.

בנוסף למאווררים ומסירי לחות, ישנם עוד מספר כלים וטכניקות שניתן להשתמש בהם בתהליך הייבוש התת רצפתי. לדוגמה, ניתן להשתמש במדדי לחות ובמצלמות הדמיה תרמית כדי לאתר אזורים בריצוף שעדיין רטובים, ועשויים לדרוש ייבוש נוסף. במקרים מסוימים, יתכן ויהיה צורך גם להשתמש במחצלות ייבוש מיוחדות או במזרקים, כדי להגיע ללחות שנלכדה באזורים שקשה להגיע אליהם.

כל רגע קובע

חשוב לציין כי ייבוש תת רצפתי הוא תהליך שחשוב לגלות בזמן. ככל שנותנים ללחות להישאר זמן רב יותר בריצוף, כך גדל הסיכון לנזק וצמיחת עובש. לכן, חשוב לפעול במהירות ולהתחיל בתהליך הייבוש בהקדם האפשרי לאחר נזילת מים או הצפה.

אחד האתגרים המרכזיים של ייבוש תת רצפתי הוא הקושי להגיע לכל אזורי הרטיבות ולייבשם ביסודיות. זה יכול להיות קשה במיוחד במקרים בהם המים חלחלו לתוך הרצפה או נספגו בחומרי הריצוף. במקרים אלו, ייתכן שיהיה צורך להסיר ולהחליף את הריצוף, על מנת לייבש כראוי ולתקן את הנזק.

תהליך ייבוש תת רצפתי

רמות לחות

אתגר נוסף של ייבוש תת רצפתי הוא להבטיח שרמות הלחות באזור הפגוע נשמרות קבועות. אם הלחות גבוהה מדי, זה יכול לעכב את תהליך הייבוש וליצור סביבה שתורמת לצמיחת עובש. מצד שני, אם הלחות נמוכה מדי, זה עלול לגרום לריצוף להתייבש ולהפוך לשברירי, מה שעלול להוביל לסדקים ולנזקים אחרים.

תנו לאנשי מקצוע לעשות את העבודה

כדי להבטיח שתהליך ייבוש תת רצפתי יצליח, חשוב לעבוד עם חברת שיקום מקצועית בעלת ניסיון ומומחיות בתחום זה. לחברות אלו יהיה הציוד והידע המיוחדים הדרושים על מנת לייבש כראוי את האזור התת-רצפתי ולתקן כל נזק שנגרם כתוצאה מנזילת המים או ההצפה. הם גם יוכלו לייעץ על דרך הפעולה הטובה ביותר להשבת הבית או העסק שלך למצבו הקודם.

השאירו פרטים ונדאג לקבלת הצעה אטרקטיבית עבורכם